- Trier par
-
Title
![](/fileadmin/_processed_/5/c/csm_media_infoanimation_35png_1101ae1352.png)
Quelles collaborations entre les conseils des jeunes et les écoles ?
- Type
- Article dans journaux professionnels
- Référence
-
Tironi, Y. (2015). Quelle collaboration entre les conseils des jeunes et les écoles ? InfoAnimation, 35, 21-23.
![](/fileadmin/_processed_/9/2/csm_media_pediatrics_5db8026357.png)
Ecosystemic Needs Assessment for Children with Developmental Coordination Disorder in Elementary School: Multiple Case Studies
- Type
- Article expertisé (peer-reviewed)
- Référence
-
Jasmin, E., Tétreault, S., & Joly, J. (2014). Ecosystemic Needs Assessment for Children with Developmental Coordination Disorder in Elementary School: Multiple Case Studies. Physical & Occupational Therapy in Pediatrics, 34(4), 424–442.
- Liens
-
http://informahealthcare.com/doi/full/10.3109/01942638.2014.899284
![](/fileadmin/user_upload/publications/media_cover_01.gif)
How to support families of children with disabilities? An exploratory study of social support services
- Type
- Article expertisé (peer-reviewed)
- Référence
-
Tétreault, S., Blais-Michaud, S., Marier Deschênes, P., Beaupré, P., Gascon, H., Boucher, N., & Carrière, M. (2014). How to support families of children with disabilities? An exploratory study of social support services. Child & Family Social Work, 19(3), 272–281.
- Liens
![](/fileadmin/_processed_/2/9/csm_media_Equality_diversity_inclusion_b42eacfedd.gif)
Gendered variations in the experience of ageing at work in Switzerland
- Type
- Article expertisé (peer-reviewed)
- Référence
-
Le Feuvre, N., Kuehni, M., Rosende, M., & Schoeni, C. (2015). Gendered variations in the experience of ageing at work in Switzerland. Equality, Diversity and Inclusion : an International Journal, 34(2), 168-181.
- Liens
-
http://www.emeraldinsight.com/doi/pdfplus/10.1108/EDI-03-2014-0017
![](/fileadmin/_processed_/8/b/csm_media_british_journal_of_occupational_therapy_13838b907a.png)
Reliability of P-drive in occupational therapy following a short training session : A promising instrument measuring senior's on-road driving competencies
- Type
- Article expertisé (peer-reviewed)
- Référence
-
Vaucher, P., Di Biase, C., Lobsiger, E., Margot-Cattin, I., Favrat, B., & Patomella, A.-H. (2015). Reliability of P-drive in occupational therapy following a short training session : A promising instrument measuring senior's on-road driving competencies. British Journal of Occupational Therapy, 78(2...
- Liens
![](/fileadmin/_processed_/c/f/csm_media_le_journal_des_professionnels_873c2201a3.jpg)
A chacun sa régulation émotionnelle !
- Type
- Article dans journaux professionnels
- Référence
-
Thommen, E. (2015). A chacun sa régulation émotionnelle ! Journal des professionnels de la petite enfance, 92, 52-53.
![](/fileadmin/_processed_/7/2/csm_media_Philanthropie_979e63f6a2.png)
La philanthropie
- Type
- Livre
- Référence
-
Lambelet, A. (2014). La philanthropie. Paris : Presses de Sciences Po.
![](/fileadmin/_processed_/0/7/csm_media_lien_social_69jpg_917bb74615.jpg)
Maintien en emploi et inégalités de sexe
- Type
- Article expertisé (peer-reviewed)
- Référence
-
Kuehni, M., Rosende, M. & Schoeni, C. (2013). Maintien en emploi et inégalités de sexe. Lien social et Politiques, 69, 197-213.
- Liens
![](/fileadmin/_processed_/b/2/csm_media_140638_ActualiteSociale_49_001_001_27e3efd1cb.jpg)
Quand les mots deviennent des "savoirs" : outil pédagogique, la démarche d'écriture permet de partager le sens de sa démarche professionnelle
- Type
- Article dans journaux professionnels
- Référence
-
Evéquoz-Wälti D. & Pont, A.-F. (2014). Quand les mots deviennent des “savoirs” : outil pédagogique, la démarche d'écriture permet de partager le sens de sa démarche professionnelle. Actualité sociale, 49, 7.
![](/fileadmin/_processed_/0/6/csm_media_w300_h600_5457411372843619_3cc35c3026.jpg)
Comment reconnaître et valoriser la parole des filles dans le cadre d'espaces d'expression et de débat publics constitués par et destinés aux enfants ?
- Type
- Chapitre de livre
- Référence
-
Golay, D. & Malatesta, D. (2013). Comment reconnaître et valoriser la parole des filles dans le cadre d'espaces d'expression et de débat publics constitués par et destinés aux enfants ? In C. Morin-Messabel (Dir.), Filles / garçons : questions de genre, de la formation à l'enseignement (pp....