Afficher les résultats 1831 à 1836 de 1836.

Quelles relations entre l'émergence du langage et le développement de la théorie de l'esprit ?

Type
Article dans journaux professionnels
Référence

Thommen, E. (2010). Quelles relations entre l'émergence du langage et le développement de la théorie de l'esprit ? Rééducation orthophonique, 244, 21-24.

Social production of educational inequalities studied through the schooling trajectories of swiss apprentices

Type
Article expertisé (peer-reviewed)
Référence

Waardenburg, G. (2010). Social production of educational inequalities studied through the schooling trajectories of swiss apprentices. Revue suisse de sociologie, 36(1), 33-52.

Liens

http://www.sgs-sss.ch/upload/other/revue/revue_36_1_2010.pdf

Assessing integrated employment policies against the capability approach : a swiss case study

Type
Article expertisé (peer-reviewed)
Référence

Galster, D., Rosenstein, E., & Bonvin, J.-M. (2009). Assessing integrated employment policies against the capability approach : a swiss case study. International Journal of Sociology and Social Policy, 29(11-12), 637-648.

Liens

http://www.emeraldinsight.com/doi/pdfplus/10.1108/01443330910999078

Individuals and humanity : Sharing the experience of serious illness

Type
Article expertisé (peer-reviewed)
Référence

Papadaniel, Y., Brzak, N., & Berthod, M.-A. (2015). Individuals and humanity : Sharing the experience of serious illness. Zeitschrift für Ethnologie, 140, 131-147.

Éduquer à la mort et au deuil au XIXe siècle

Type
Chapitre de livre
Référence

Jung, A. (2024). Éduquer à la mort et au deuil au XIXe siècle. In J. Cherblanc & C. Fawer Caputo (dir.), Pédagogie de la finitude : théories et pratiques (pp. 135-149). Presses de l'Université de Laval.