Jasmin, E., Tétreault, S., & Joly, J. (2014). Ecosystemic Needs Assessment for Children with Developmental Coordination Disorder in Elementary School: Multiple Case Studies. Physical & Occupational Therapy in Pediatrics, 34(4), 424–442.
http://informahealthcare.com/doi/full/10.3109/01942638.2014.899284
Martin, H. (2011). Ecouter son corps. Studia philosophica, 70, 69-74.
Bonvin, J.-M. (2011). Editorial. Revue suisse de travail social, 11, 3-6.
Hauss, G. & Keller, V. (2013). Editorial. Revue suisse de travail social, 14, 3-4.
Vaucher, P., Choi, M., Gélinas, I., Harries, P., Margot-Cattin, I., Mazer, B., Niekerk, A.-H, Stapleton, T., Swanepoel, L., Unsworth, C., & Vrkljan, B. (2017). Editorial. Development of the International Expert Advisory Panel on Community Health and Transport (I-CHaT) to coordinate research on...
https://doi.org/10.1177/0308022617733389
Engels, C., Ledoux, A., Kühne, N. & Tétreault, S. (2015). Editorial. Oser. Revue francophone de recherche en ergothérapie, 1(1), 3-4.
http://www.rfre.org/index.php/RFRE/article/view/28/21
Chamam, S., Forcella, A. Musio, N., Quinodoz F., & Dimitrova, N. (2024). Effects of Digital and Non-digital Parental Distraction on Parent-Child Interaction and Communication. Frontiers in Child and Adolescent Psychiatry, 3. https://doi.org/10.3389/frcha.2024.1330331
https://doi.org/10.3389/frcha.2024.1330331
Henchoz, C. & Coste, T. (2023). Effets négatifs des dettes sur la santé et stratégies individuelles de protection. Pensée plurielle, 58, 153-165. https://doi.org/10.3917/pp.058.0153
https://doi.org/10.3917/pp.058.0153
Roches, S., Jucker, J., & Bertrand Leiser, M. (2011). Efficiency of mirror therapy for alleviating phantom sensations and pain: a systematic review (Wirksamkeit der Spiegel zur Verminderung von Phantom- empfindungen und -schmerzen: eine systematische Übersichtsarbeit). Ergoscience, 6(4), 134-138.
Dini, S., Moreno, L. & Veyre, A. (2021). Elements de reflexion sur les interactions suscitées par l'usage d'applications numériques pour les enfants présentant un trouble du spectre de l'autisme. La nouvelle revue - Education et société inclusives, 92, 139-155. https://doi.org/10.3917/nresi.092.0139
https://doi.org/10.3917/nresi.092.0139
Entrez votre email pour recevoir notre newsletter régulièrement
Voir nos précédentes newsletters
Suivez-nous sur les réseaux
FacebookYoutubeLinkedInTwitter (LaReSS)Instagram