Afficher les résultats 501 à 510 de 1819.

Organiser les coexistences : petite production sportive urbaine et action publique

Type
Chapitre de livre
Référence

Jaccoud, D. & Malatesta, D. (2007). Organiser les coexistences : petite production sportive urbaine et action publique. In M. Bassand, V. Kaufmann & D. Joye (Eds.), Enjeux de la sociologie urbaine (pp. 337-359). Lausanne: Presses polytechniques et universitaires romandes.

On the Sociohistorical Construction of Social and Economic Reserves Across the Life Course and on Their Use in Old Age

Type
Chapitre de livre
Référence

Oris, M., Baeriswyl, M., Duvoisin, A., Gabriel, R., Girardin, M., Henke, J., Masotti, B., Tholomier, A., & Widmer, E. (2023). On the Sociohistorical Construction of Social and Economic Reserves Across the Life Course and on Their Use in Old Age. In Spini, D. & Widmer, E. (Eds), Withstanding...

Liens

https://doi.org/10.1007/978-981-19-4567-0_17

On n'est pas racistes mais…

Type
Article dans journaux professionnels
Référence

Bouele, J., Cestele, C., Coussa, A., Debesay, S., Froehlich, N., Guerdat, O., Morina, L., Seuret, Z., Welday, T. (2022). On n’est pas raciste mais... ActualitéSociale, 3, 20-21.

Bouele, J., Cestele, C., Coussa, A., Debesay, S., Froehlich, N.,Guerdat, O., Morina, L., Seuret, Z., & Welday, T. (2022)....

Older migrants and loneliness: scanning the field and looking forward. Introduction

Type
Autre
Référence

Fokkema, T., & Ciobanu, R. O. (2021). Older migrants and loneliness: scanning the field and looking forward. Introduction. European Journal of Ageing, 18, 291-297. https://doi.org/10.1007/s10433-021-00646-2

Liens

https://doi.org/10.1007/s10433-021-00646-2

Older adullt's experiences of wellbeing during the COVID-19 pandemic: a comparative qualitative study in Italy and Switzerland

Type
Article expertisé (peer-reviewed)
Référence

Dones, I., & Ciobanu R. O. (2024). Older adults' experiences of wellbeing during the COVID-19 pandemic: a comparative qualitative study in Italy and Switzerland. Frontiers in Sociology, 9.  https://doi.org/10.3389/fsoc.2024.1243760

Liens

https://doi.org/10.3389/fsoc.2024.1243760

Older Migrants' Life Satisfaction. What Role Does Migration Play?

Type
Article expertisé (peer-reviewed)
Référence

Dones, I., & Ciobanu R. O. (2022). Older Migrants' Life Satisfaction. What Role Does Migration Play? GeroPsych. https://doi.org/10.1024/1662-9647/a000288

Liens

https://doi.org/10.1024/1662-9647/a000288

Occupational Therapy Practice in Mainstream Schools: Results from an Online Survey in Switzerland

Type
Article expertisé (peer-reviewed)
Référence

Kaelin, V. C., Ray-Kaeser, S., Moioli, S., Kocher Stalder, C., Santinelli, L., Echsel, A., & Schulze, C. (2019). Occupational Therapy Practice in Mainstream Schools: Results from an Online Survey in Switzerland. Occupation Therapy International [online]. https://doi.org/10.1155/2019/3647397

Liens

https://www.hindawi.com/journals/oti/2019/3647397/

Occupational Therapy Perspective on Play for the Sake of Play

Type
Chapitre de livre
Référence

Ray-Kaeser, S., & Lynch, H. (2017). Occupational Therapy Perspective on Play for the Sake of Play. In S. Besio, D. Bulgarelli & V. Stancheva (Eds). Play development in children with disabilities (pp. 155-165). Berlin : De Gruyter. doi: https://doi.org/10.1515/9783110522143-014

Liens

https://www.degruyter.com/downloadpdf/books/9783110522143/9783110522143-014/9783110522143-014.pdf

Observer les enjeux relationnels dans les interactions de la vie quotidienne au sein d'un foyer d'urgence en travail social

Type
Actes de colloques
Référence

Montefusco, C., Trébert, D. & Zogmal, M. (2022). Observer les enjeux relationnels dans les interactions de la vie quotidienne au sein d'un foyer d'urgence en travail social. In Actes du 6e Colloque international de Didactique professionnelle, 15-17 juin 2022. Lausanne. https://www.hetsl.ch/fileadmin...

Liens

https://www.hetsl.ch/fileadmin/user_upload/evenements/rpdp/symposia/NGUYEN_Alexandra.pdf

Observer et découvrir

Type
Article dans journaux professionnels
Référence

Spack, A. & Meyer, G. (2011). Observer et découvrir. Revue [petite] enfance, 105, 46-53.