Clavandier, G., Berthod, M.-A., Charrier, P., Julier-Costes, M., & Pagnamenta, V. (2021). From one body to another. The handling of the deceased during the COVID-19 pandemic, a case study in France and Switzerland. Human Remains & Violence : An Interdisciplinary Journal, 7(2), 41-63. https://doi.org...
https://www.manchesteropenhive.com/view/journals/hrv/7/2/article-p41.xml
Quercia, F. (2021). Les associations théâtrales dans les quartiers populaires : entre politisation et action publique. Revue suisse de sociologie, 47(3), 431-449. https://doi.org/10.2478/sjs-2021-0023
https://doi.org/10.2478/sjs-2021-0023
Francou, L. & Meigniez, M. (2021). Pour une sociologie ethnographique des associations. Introduction. Revue suisse de sociologie, 47(3), 379-390. https://doi.org/10.2478/sjs-2021-0020
https://doi.org/10.2478/sjs-2021-0020
Jasmin, E. & Ray-Kaeser, S. (2021). Un portrait en milieu scolaire : le contexte sociétal. In N. Cantin (Dir.), L'ergothérapie en milieu scolaire (pp. 3-20). Presses de l'Université du Québec.
Rossier, T., & Benz, P. (2021). Forms of social capital in economics. The importance of heteronomous networks in the Swiss field of economists (1980–2000). In J. Maesse, S. Pühringer, T. Rossier, & P. Benz (Eds.), Power and Influence of Economists : Contributions to the Social Studies of Economics....
https://doi.org/10.4324/9780367817084
Maesse, J., Pühringer, S., Rossier, T., & Benz, P. (2021). The role of power in the social studies of economics. An introduction. In J. Maesse, S. Pühringer, T. Rossier, & P. Benz (Eds.), Power and Influence of Economists : Contributions to the Social Studies of Economics. Routledge. https://doi.or...
Ray-Kaeser, S. (2021). De la diversité humaine à l'universalité des pratiques éducatives. Ergothérapie. Journal de l'Association Suisse des Ergothérapeutes, 10, 24-26.
Lamamra, N., Kuehni, M. & Rey, S. (Dir.) (2021). Finalités et usages de la formation professionnelle. Antipodes. https://doi.org/10.33056/ANTIPODES.11964
https://www.antipodes.ch/telechargement-des-produits/?url=https://www.antipodes.ch/wp-content/uploads/2021/10/kuehni-lamamra-rey_finalites-et-usages-de-la-formation-professionnelle_978-2-88901-196-4_10.33056-ANTIPODES.11964.pdf&reference=7913
Pouliot-Morneau, D. (2021). Savoir expérientiels et traductions institutionnelles. Welfare e Ergonomia, 1, 89-103. https://doi.org/10.3280/WE2021-001009
https://doi.org/10.3280/WE2021-001009
Haunreiter, K. (2021). Certificat de travail : quid des stagiaires ? ActualitéSociale, 7, 5-6.
Haunreiter, K. (2021). Arbeitszeugnisse : Was gilt für Praktika ? SozialAktuell, 7, 5-6.
Entrez votre email pour recevoir notre newsletter régulièrement
Voir nos précédentes newsletters
Suivez-nous sur les réseaux
FacebookYoutubeLinkedInTwitter (LaReSS)Instagram