Afficher les résultats 1 à 10 de 57.

Worldwide Survey on Digital Assistive Technology (DAT) Provision

Type
Article expertisé (peer-reviewed)
Référence

Margot-Cattin, I., Deblock-Bellamy, A. Wassmer, J., Ledgerd, R., von Zweck, C., &  World Federation of Occupational Therapists (WFOT) (2024). Worldwide Survey on Digital Assistive Technology (DAT) Provision. Occupational Therapy International, 24. https://doi.org/10.1155/2024/9536020

Liens

https://doi.org/10.1155/2024/9536020

A systematic review of effective interventions and strategies to support the transition of older adults from driving to driving retirement/cessation

Type
Article expertisé (peer-reviewed)
Référence

Dickerson, A. E., Stapleton, T., Bloss, J., Gelinas, I., Harries, P., Choi, M., Margot-Cattin, I., Mazer, B., Patomella, A.-H, Swanepoel, L., Van Niekerk, L., Unsworth, C., & Vrkljan, B. (2024). A systematic review of effective interventions and strategies to support the transition of older adults...

Liens

https://doi.org/10.1093/geroni/igae054

How to maintain community participation while living with dementia?

Type
Chapitre de livre
Référence

Margot-Cattin, I., & Gaber, S. N. (2022). How to maintain community participation while living with dementia? In Guathier, S., Webster, C., Servaes, S., Morais, J. A., & Rosa-Neto, P. (2022), World Alzheimer Report 2022. Life after diagnosis: Navigating treatment, care and support (pp. 204-205)....

Liens

https://www.alzint.org/u/World-Alzheimer-Report-2022.pdf

Das Formulieren von Zielen durch Schweizer ErgotherapeutInnen : ein Forschungsprojekt in vielen Sprachen

Type
Article dans journaux professionnels
Référence

Roos, K., Page, J., Démurger, M., Rossini Drecq, E., Galli, C., Kuster, E., Margot, I., & Meyer, S. (2010). Das Formulieren von Zielen durch Schweizer ErgotherapeutInnen : ein Forschungsprojekt in vielen Sprachen. Ergotherapie : Fachzeitschrift des Ergotherapeutlnnen-Verbandes Schweiz (EVS), 10,...

L'inclusion scolaire des enfants avec une déficience en Suisse romande : une question de politique publique ?

Type
Chapitre de livre
Référence

Piérart, G., Betrisey, C., Tetreault, S., Margot-Cattin, I., & Margot-Cattin, P. (2012). L'inclusion scolaire des enfants avec une déficience en Suisse romande : une question de politique publique ? In Actes du XXI congrès - AIRHM Québec 2012 (pp. 17-22). Québec : Presses de l'Université de Québec.

31e Concil Meeting WFOT Chiba Japon / 16e Congrès mondial à Yokohama, Japon

Type
Article dans journaux professionnels
Référence

Margot-Cattin, I. (2014). 31e Council Meeting WFOT Chiba Japon / 16 e Congrès Mondial à Yokohama, Japon. Ergothérapie : journal de l'ASE, 8, 18-22.

The health equity characteristics of research exploring the unmet community mobility needs of older adults: a scoping review

Type
Article expertisé (peer-reviewed)
Référence

van Biljon, H., van Niekerk, L, Margot-Cattin, I., Adams, F., Plastow, N., Bellagamba, D., Kottorp, A., & Patomella, A.-H. (2022). The health equity characteristics of research exploring the unmet community mobility needs of older adults: a scoping review. BMC Geriatrics 22. https://doi.org/10.1186/...

Liens

https://doi.org/10.1186/s12877-022-03492-8

Comment intégrer les sciences de l'occupation dans la pratique professionnelle en ergothérapie ?

Type
Chapitre de livre
Référence

Tétreault, S., Bertrand, R., Margot-Cattin, I., Kühne, N. & Meyer, S. (2019). Comment intégrer les sciences de l'occupation dans la pratique professionnelle en ergothérapie ? In M.-H. Izard (dir.), Expériences en ergothérapie, 32ème série (pp. 203-209). Montpellier : Sauramps Medical.

Comparing Master Programmes' Curricula to Facilited Exchange and Collaboration. A Case in Occupational Therapy Education

Type
Article expertisé (peer-reviewed)
Référence

Costa, U., Kos, D., Kramer-Roy, D., Laver-Fawcett, A., Margot-Cattin, I., Pasqualoni, P. P., Poissant, L., Rouleau, M., Schiller, S., & van Nes, F. (2020). Comparing Master Programmes' Curricula to Facilited Exchange and Collaboration. A Case in Occupational Therapy Education. Internationalisation...

Liens

https://doi.org/10.36197/INT.1-2020.05